måndag 15 augusti 2016

Det är fortfarande sommar!

 
Det är fortfarande sommar! Ja, åtminstone enligt SMHI:s kriterier. Jag får rabbla det som ett mantra för mig själv när jag öppnar dörren mot uteplatsen och kalla luftströmmar sveper in runt benen.
 
 
Men det är ju tur att det inte börjar gå mot minusgrader för det finns fortfarande ömtåliga småbarn ute i naturen. Det satt en hel rad på ledningarna utanför mitt hus i går och det skreks och flaxades så fort en förälder närmade sig.
 
 
Min hängpelargon, som jag haft i massor av år, bjuder fortfarande på sina härliga blomklasar som alltid får mig att tänka på fest och ett glas gott rödvin.
 
 

1 kommentar:

  1. Här växlade det fort från härlig sommarvärme till höstvindar och kalla nätter. Än finns dock hoppet att det dröjer innan frosten kommer och tar de sista blomstren därute i rabatterna. Höstfloxen har inte slagit ut ännu inte Solidagon heller. Fortfarande jobbar bin och humlor med att samla in vinterfödan.
    Härliga bilder på bolltistlarna och hängpelargonen. Är det andra omgången ungar som svalorna dragit fram?

    SvaraRadera