måndag 22 augusti 2016

Ovanligt huslig

 
Ja, vad gör man en regnig söndag, ensam hemma då gubben är ute och kör Skogsjärnvägens sista sommarturer. Jag bakade goda frukostbullar med kefir och sesamfrön.
 
 
Ett lass enkla kardemummasnurror blev det också.
 
 
Det här ser konstigt ut. Det är müssliblandningen som snart ska rostas i ugnen.
 
 
I trädgården har prydnadspumpor sått sig själva i kompostjorden och skickar nu ut långa revor i gräsmattan. Ser ganska roliga ut med rankan i botten och en lång rad av blad som står på parad, vart och ett med en blomknopp vid sin sida.
 
 

4 kommentarer:

  1. Det är riktigt bra med regnvädersdagar också. Man får sådant gjort som man inte vill göra när solen är framme och visar sig från sin bästa sida.
    Gott ser det ut också!

    Hälsningar från ett gråmulet Åland

    SvaraRadera
  2. håller med Pettas, det är då det sker lite var stans i stugorna. En regnig dag passar ju utmärkt då.
    Jag bara säger att det kommer att bliva lite tomt efter OS. Det blev ju några medaljer i alla fall, men kvinnorna har ju varit bäst.

    SvaraRadera
  3. Bra med regn ibland, på många sätt och vis. Jag kommer knappt ihåg när jag bakade senast men snart är det dags. Vill ha lite bullar hemma och bjuda på när jag fyller år.
    Önskar dig en skön MÅndag :)

    SvaraRadera
  4. Bakning är bra sysselsättning en grå och regnig dag. Dina bullar blev ju väldigt lyckade som det ser ut. Jag bakar nog bara en sort i taget förstås - det blir väl muffins nästa gång. Bra att ha om det kommer gäster.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera