måndag 19 september 2016

Från min favoritstol vid dammen

 
Jag sitter ofta en stund i min favoritstol vid dammen. När jag har suttit alldeles stilla en stund börjar det alltid hända saker. Ofta kommer tant Duva traskande, målmedveten på väg till dammen för att dricka några klunkar. Jag vet egentligen inte om det är en han eller hon, men hon ser ut som en liten tant där hon kommer klivande.
 
 
I det stora badet vid vattenfallet är det alltid full fart, men även den här lilla "bassängen" har blivit populär.
 
 
Ekorren är en ovanlig gäst hos oss, kanske beroende på att det finns gott om mård här på Öland. Mårdens favoritföda är just ekorrar. Här kom det i alla fall en liten krabat på besök. Ser nästan ut att vara av årets kull, ganska liten och väldigt fin i pälsen. Kul!
 
 

1 kommentar:

  1. Så roligt , min dotter och måg har 2 st så vackra duvor hos sig. Just dessa vackra färger. Vi som bara har Kajor där jag bor, tyckte de var jättevackra.
    Det var midsommarafton, och första gången de berättade att de tänker flytta
    utomlands. Ja alla människor skall göra vad de själva vill.
    Ha en fin vecka bland dina härliga fåglar och växter.

    SvaraRadera