onsdag 4 januari 2017

Oväder över Öland

 
I går morse var det nästan lite våraning under min morgonpromenad. Solen sken och det var full fart på fåglarna.
 
 
Några timmar senare täckte molnen solen och vi började ana det kommande ovädret. Temperaturen sjönk och på strandkanterna frös vågskvalpet till vackra isinstallationer.
 
 
Nu skakas huset av vinden och vi har spolat upp dricksvatten ifall... Det är stor risk för elavbrott, avstängd bro till fastlandet och annat besvärligt när det ska blåsa 25 sekundmeter i byarna. Det blir en innesittardag idag!
 
 

1 kommentar:

  1. Här drog ovädret in redan igår kväll, så när jag gick hem från julkalaset var det redan 5 cm snöblask och vid 23.30-tiden var jag ute och räddade min ljuslykta, för jag var rädd att de skulle blåsa bort.
    Ha det gott!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera