lördag 10 juni 2017

Halvvägs?

 
Jag tror att jag åtminstone har kommit halvvägs nu med vårens trädgårdsbestyr. Jag sjunker ner en stund i min sköna korgstol, men då ser jag genast några tjuvskott på tomatplantorna som måste knipsas bort.
 
 
Det börjar att bildas små gröna tomater också. Lönen för mödan!
 
 
Utanför växthuset blommar blåbärsbuskarna. Härligt! De klarade i alla fall den här konstiga, kalla våren.
 
 
Alla pelargoner är omplanterade och klara (där ljög jag kanske lite när jag tänker efter).
 
 
Det behöver inte vara sommarblommor i alla krukor. Två sorters alunrot samsas i den här gamla järnkrukan.
 
 

1 kommentar:

  1. Tänker sätta ner en potatis var i mina stora lerkrukor istället för blommor. Grönt som grönt :-).
    Jag satte ut pelargoner alldeles för tidigt och de såg oerhört sorgliga ut efter den första frostnatten i maj. Men som väl var har de tagit sig någorlunda. Man lär sig av sina misstag.
    Kram

    SvaraRadera