lördag 8 juli 2017

Ibland händer det att jag hinner ta en titt i trädgården.

 
Mysigt att strosa omkring i trädgården efter kvällsvattningen i växthuset! Den vackra vita perenna luktärten har vuxit på ordentligt.
 
 
Och titta! En stilig blåklocka trängs med stockrosbladen.
 
 
Den vita rosenbusken har inget namn, men vi låter bli att klippa bort alla rotskott, så snart har vi ett helt buskage.
 
 
Här är American Pillar, några år gammal.
 
 
Tänk om jag kunde skicka lite doft till er. Kaprifolen bjuder på en doftchock när man passerar.
 
 
Nejlikorna, som jag frösådde för många år sedan är inte sämre. Där doftar det kryddigt gott!
 
 
Mattram är en envis rackare. Ger aldrig upp och bestämmer själv. Här trängs den med en funkia.
 
 
Rosen Lill Lindfors börjar slå ut. Precis som Lill själv, vacker och blommande år efter år! Hon bor förresten här i närheten.
 
 

1 kommentar:

  1. Så vackra blommor - och visst är det fint at ta sig en titt på sina egna domäner! Var ute alldeles nyss i skymningen när dimman vällde in över avverkningen. Tjusigt och lite spökligt!
    Men jag hade ju en b eskyddande hund med mig - som skrämde mig när han började skälla! Förmodligen på den stora haren som bor i kohagen bakom och brukar gå förbi på vägen.....*fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera