torsdag 13 juli 2017

"Ledigt" i dag!

 
Nu blommar liljorna vid hembygdsgården. Så fina!
 
 
Jag tillbringar de flesta eftermiddagarna i juli vid vår hembygdsgård, men idag ska jag göra något annat. Det pågår en Öningaträff vid Skäftekärr och jag ska åka dit och ta lite bilder. Järnåldersfolk från när och fjärran besöker våra egna öningar några dagar och det innebär extra mycket liv och rörelse vid järnåldersgården.
 
 
I går morse hann jag med en upptäcksfärd i trädgården och såg då att rödstjärtungarna är ute på egen hand nu!
 
 

3 kommentarer:

  1. Du måste vara en riktigt aktiv kvinna, hur hinner du med allt???
    I dag tror jag inte det är sant, inget regn, inga moln, toppen-väder

    SvaraRadera
  2. Dina fågelbilder är helt underbara. Öningar är ett nytt ord för mig, men jag förstår att det har med ö att göra.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är full fart på dig minsann. Hur skulle all hembygdsgårdar och annat klara sig utan såna entusiaster.
    Vilket fint fågelfoto!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera