onsdag 8 november 2017

Ojoj, det blir aldrig som man tänkt sig

 
Det var en kall men vacker morgon i går.
 
 
Domherren på den frostbeklädda bron var tvungen att lägga ifrån sig maten en stund och betrakta soluppgången. Jag hade planerat. Först en massa ärenden på förmiddagen och sedan hem till lunch och en lugn eftermiddag med nylånade böcker från bibblan. Så kom det ett meddelande!
 
 
Den sällsynta nunnestenskvättan fanns uppe vid norra udden. Det blev till att kasta i sig några tuggor av lunchen och så iväg. Så himla kul! Ett nytt kryss på min långa lista.
 
 

3 kommentarer:

  1. En nyfiken fråga - Hur många kryss har du??
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har strax över 300. Det var tidigare den magiska gränsen. Då fick man gå med i 300-klubben. Numera med alla möjligheter både att se på långt håll och röra sig snabbt mellan olika platser, finns det flera som har över 400 arter skådade i Sverige. Men...jag tar det lite lugnare och tycker också att det är lika roligt att återse som att se för första gången.

      Radera
  2. Haha, återigen en liten fågel jag aldrig hört talas om. Kul att se en bild på nunneskvättan. Stenskvätta visste jag att det fanns en fågel som heter dock.
    Kram

    SvaraRadera