torsdag 18 januari 2018

En liten aning av vår

 
Det blev plötsligt lite vårkänsla i går. Bara de rullande dyningarna....
 
 
...och vita snöbollar utmed asfaltskanterna skvallrade om föregående dags oväder.
 
 
Det var alldeles vindstilla och så fuktigt i luften att jag fick imma på glasögonen. När ett gäng kungsfåglar kom flygande fick jag sikta på måfå med kameran och resultatet blev därefter. Ni ser den lilla pricken längst till höger.
 
 
Hmmm, något bättre. Men härligt ändå...att kunna strosa omkring i över en timme utan att frysa. Uppskattat!
 
 

4 kommentarer:

  1. Här är det inte nån känsla av vår precism snarare av djupaste vinter och jul. Vi har massor med snö, trots att det igår var ett par plusgrader!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild du fick av kungsfågeln på sista bilden.
    Här kan jag väl inte just tycka att det är några vårkänningar ännu.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. visst är det konstigt i vårt lilla land, som inte är så litet. Du fick våraningar
    jag fick träffa kung Bore med massor med snö, Här i Östergötland har det kommit massor, det är fantastiskt. Det är verkligen omkastade perspektiv ,
    kram från Östgöta"slätta

    SvaraRadera
  4. Ja nog kan fåken ställa till det på Öland! Men ack så vackert! Jag gillar lite oväder när man bara måste hålla sig inne :)
    Härliga bilder från ön...
    Kram från Titti

    SvaraRadera