onsdag 14 mars 2018

Det finns alltid någon som ser dig!

 
Jag är alltid iakttagen på mina vandringar i naturen. Det finns många inne bland buskarna, i luften och på vattnet som har bättre koll än vad jag har.
 
 
Den här talgoxen var inte precis diskret när han noggrant följde varje steg jag tog i närheten av "hans" buskage. Han hoppade från gren till gren medan han ivrigt rapporterade till någon (frun?) längre in bland buskarna.
 
 
Här är en som har örnblick. Örnarna ska vara väldigt upptagna med något eller rent otroligt mätta i magen om jag ska ha en chans att komma riktigt nära.
 
 

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Jag känner mig alltid iakttagen av vildsvin på mina promenader, mindre kul ha ha...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Så fina fågelbilder! Här är det bara fåren i hagen som möjligen iakttar oss när vi är ute och promenerar, Kent och jag. Och ett och annat rådjur som tar till flykten när vi kommer.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera